lunes, 31 de enero de 2011

REDACCIÓ DE GENER

EL PIRATEIG
El pirateig es una forma de robar camuflada utilitzada per mots joves d’avui en dia.
Ningú pensa amb les conseqüències d’aquest acte ni tampoc es planteja que estigui relacionat amb un delicte.
Realment el pirateig es un delicte?
Doncs sí, el pirateig a molts països està considerat igual que robar i el pirata informàtic acaba amb les mateixes o més acusacions que un lladre convencional.
El pirateig és una forma fàcil i barata de obtenir tot tipus de programes informàtics gracies a l’internet. Però no pensem en les repercussions dels nostres actes quan ens descarreguem una simple cançó a l’ordinador. A la persona que ha creat aquella sintonia informàtica que hem robat li podem crear una pèrdua de diners encara que nosaltres els guanyem. No estem pensant amb generositat, només amb els nostres interessos.
Jo no soc la persona més indicada per parlar d’aquest tema, ja que moltes de les meves cançons o programes del ordinador son pirates. Però es que és una costum molt difícil de deixar. L’únic que podria causar una davallada de aquest acte delictiu seria un augment del control sobre aquests temes. I que el pirateig fos considerat un acte delictiu aquí a Espanya.
Què faríem llavors?

No hay comentarios:

Publicar un comentario